✩Anahel✩✩Anahel✩، تا این لحظه: 14 سال و 8 ماه و 25 روز سن داره
🌈му ωєвℓσg🌈🌈му ωєвℓσg🌈، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 19 روز سن داره

░▒▓█آناهل فـرشتـہ خدا █▓▒░

🌻✨

تجربه های سرماخوردگی بچه ها

1390/4/9 23:27
32,952 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مامانا و باباهای خوب و نازنین لبخند. قبل از این که این مطلب رو بنویسم میخواستم بگم که اینا فقط تجربه های من و شوهرمه. باوجود اینکه میدونم براتون خیلی مفیده ولی حتمأ میدونید که هیچ دو کودکی شرایط یکسانی ندارند. شما هم تجربه هاتون رو برای ما بذارید حتمأ بدردمون میخوره تشویق . ممنون.

 niniweblog.com

آناهل 2تا زمستون رو پشت سر گذاشته.

زمستون اول خدا رو شکر سرما نخورد. چون مهر 88 وقتی که آناهل 2ماهه بود، من خودم واکسن آنفلوانزا زدم. من سرمای خفیفی خوردم که البته واکنش طبیعی بدن نسبت به واکسنه. چون آناهل شیر میخورد این واکسن  همون تأثیر رو روی آناهل هم گذاشت .  و یک روز بعد اونم سرما خوردآخ. چون روز تعطیل بود مجبور شدیم اونو پیش یه دکتر عمومی ببریم که براش لوراتادين براي خارش كوش، استامينوفن كودكان براي تب و شربت پدي كلد و دیفن هیدرامین تجويز كرد. یه کم بهتر شده بود.اما بعد از واکسنی که همون روز بهش زدند خیلی بیتابی میکرد. آناهل یکریز گریه میکردگریهگریه. بخاطر همین رفتیم پیش دکتر خودش(محمد کریمی_فوق تخصص کودکان) به محض اینکه داروها رو دید،گفت ببینید خانم یه تابلو داریم  پارک ممنوع، یه تابلو داریم پارک اکیدأ ممنوع. این دارو هایی که شما به دخترتون دادید فوق قدغنه.و حالا من بودم که اشک تمام صورتمو گرفته بود و بند نمیومدگریه. بعدش گفت فقط شربت دیفن هیدرامین100 (خیلی ضعیف).گفتم روزی چند بار،چقدر؟ گفت فقط امروز، یکبار، دو و نیم سی سی .همین. خدارو شکر از فرداش حالش خوب شد.

 niniweblog.com

زمستون دوم یعنی سال ٨٩ متأسفانه آناهل سه بار سرما خورد. اون سال واکسن نزده بودیم. بار اول دکتر چاوشی بهش  شربت زیتروماکس داد و بلافاصله خوب شد.بار دوم (بهمن ماه) اونو به بیمارستان مادر و کودک بردیم(چون روز تعطیل بود و تنها جایی بود که همه روزها متخصص کودکان داشت) دکتر گفت عفونت به ریه رسیده و باید بستری بشه .

 هیچ تمایل ندارم خاطرات بیمارستان رو براتون بنویسم گریه. فقط اینو بگم که آناهل رو چهار شب بستری کردن و آنتی بیوتیک رو از طریق سرم بهش میدادند. موقع مرخص شدن احساس میکردم به جز تبش که قطع شده بود تغییر چندانی نکرده. خلاصه بعد از مصرف داروهاش خوب شد. بار سوم جمعه شب بود. وقتی برای یه معاینه ساده اونو به بیمارستان بردیم، دکتر متخصص کودکان اونجا گفت عفونت به ریه اش رسیده باید بستری بشه تعجب. بلافاصله دستور بستری شدنش رو روی یه برگه به ما داد و گفت بروید بخش اطفال. من و شوهرم از اتاق دکتر بیرون اومدیم و در حالی که آناهل رو سفت بغل کرده بودم بیمارستان رو ترک کردیم استرس. سریعأ تلفن منزل دکتر چاوشی رو که از آشناهامون بود گرفتیم و علائم سرماخوردگی آناهل رو که بهش گفتیم اون گفت نه الان دارویی اومده که نیازی به بستری کردن و تزریق وریدی نداره و خیلی سریعتر هم جواب میده.شربت clarithromycin125 روزی دو بار.ضمنأ برای تشخیص اینکه عفونت وارد ریه شده باشه حتمأ باید عکس رادیولوژی گرفته بشه.   از داروخانه های شبانه دوزی دارو رو گیر آوردیم.دقیقأ بعد از اولین بار استفاده از این شربت که همون شب بهش دادیم تبش کاملأ قطع شد لبخندو تا فردا ظهر هیچ اثری از سرماخوردگی در آناهل دیده نمیشدخنده. البته دوره دارو رو که 5 روز بود کامل کردیم.

 

 

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (9)

کاکل زری یا ناز پری
5 تیر 90 11:31
اسم اناهل جان خیای زیباست من که تا به حال نشنیده بودم ، امید وارم اناهل عزیز دیگه بیماری سخت نگیره همیشه سالم و سر حال باشه .من لینکتون می کنم من هنوز نی نی ندارم ولی تصمیم دارم از حالا خاطراتمو براش بنویسم خیلی هولمممممم؟؟
مامان ماهان عشق ماشین
7 تیر 90 1:53
خانم خانما لینکت کردم.
مامان ماهان
7 تیر 90 8:31
سلام چه اسم زیبایی داری عزیزم خدا حفظش کنه
دایی وحید
11 تیر 90 16:06
ای جیجره منی تو دائی.ای قربونت بره دائی


مرسی دایی جونم
لی لی
12 دی 91 10:43
سلام مامان عزیز امیدوارم اناهل جون همیشه سالم باشه میتونم بپرسم شربت کلاریترومایسین رو با چه دوزی بهش میدادین..چند سی سی و چند بار در روز؟ ممنون میشم همینجا جواب بدی
مامان رز
30 مهر 92 14:45
چه اسم قشنگی داری دخترم ، امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشی و هیچ وقت روی مریضی رو نبینی آمین راستی آناهیل جون با گل رز من دوست میشی؟؟؟؟
pesmalay-mamy
3 آبان 92 23:32
parsa joonam sarma khordemamnoon az veb khoobet
مرجان
28 آبان 93 10:08
آخه این چه اسم مزخرفیه اسم من مرجان هست اسم پسرامو علی و سروش گذاشتم .اسم شما چی بوده که عقده شو سر بچه بیچاره در اوردی
🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏🖤☠️𝑵𝒂𝒔𝒓𝒊𝒏
23 تیر 99 14:19
اي خوشگله😍